Fodring! + Ridning

asså sry att ja inte blogga nå på ett tag, ja ha ba inte orka. Och sen glömt bort de helt! 
Nu ska jag försöka blogga innan vårt internet dör, igen -.-'
Fodring i dag, va där 8, men då vare ingen där så vi gatt vänta 40 min innan vi fick gå in. Och de va sweiina kallt ute. -.-'
Aja, senare vid typ 13 tiden red vi. Jag red  Vanessa.
Gick helt ok, gjorde lite vanliga grejer som tempoväxlingar, volter, travbommar osv. Men största delen av tiden försökte jag nog fatta galopp på henne.
de är nå fel, typ dåliga benmuskler eller nå..
Med spö gåre bra, men vill helst inte använda de. Vill lära mej henne utan galopp.
Efter de tog jag Zazza.
och nej, de gick inge bra. Var lite chärrad (?) för en av de nya privathestarna och Sockan sparka i väggen å hon reagerade lätt på de. Va typ tittig, och så. 
Sen är jag inte helt bekväm på hennes rygg. Aja, ska rida hon i mrn, å då blire ändring på de.
Gjorde inget spec, typ lite trav å lite galopp, mest på volt.
Efter middan red jag och Matilda Lukas
Och för första gången fick vi galoppera han. :'D
Jag red efter Matilda,(hon den första halvtimman) red med sadel först.
Men sen innan jag skulle skritta/trava av så tog ja av han sadeln och tog en galopp barbacka.
Gick jättefint! Han skötte sig superfint, och han lyssnade bra på galoppfattningarna. Mjuk och snabb galopp, gillade den!
Lägger in nå bilder och filmer från dagens ridning i mrn, då mitt intrernett dampar.
De ha hunnit dö 3 ggr medans ja skrev detta inlägg :o
. . .
Mikki

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Ditt namn:
Här ofta?

MSN?: (visas bara för oss)

Har du en blogg?:

Vad vill du skriva?

Trackback