Vanessa ute, nya roliga övningar

~ Skulle publicerats igår ~

Red Vanessa i paddoken på ridlektion idag. Vi gjorde några nya övningar som jag inte gjort förut. Förutom att sitta 1 travsteg och stå 2 och tvärt om. De ha jag gjort massa gånger förut. Vi hade långa tyglar medans vi gjorde de så att vi inte skulle kunna ha balansen i tyglarna. Tappade bort mig hela tiden typ, haha!
Sen skulle vi "rida lätt" i galoppen. Det var något nytt, vart lite vingligt/konstigt i början. Men på slutet flöt det på jättebra, de va ändå kul!^^
Sen skulle vi rida på volt över två bommar, som låg på på en raksträcka med några meter mellan dem. Där skulle vi anpassa travstegen och galoppstegen. Vi började med 20 travsteg på varige halva av volten, sen 15 steg. Och sen i galoppen gjorde vi samma, först 20 språng och sen 15 språng.
Gick sådär, men bra övning tyck jag endå!
Både jag och Vanessa var genomsvettiga efter den lektionen, haha.
Ikväll; rida Smeagol med Matilda som ta Vanessa, hon skulle igentligen rida han oxå. (Men hinner inte riktigt eller va de va), träna get en snabbis.
Imrn; träna get!
Söndag; Rida 3st ponny, träna get och ha jag och majas Hästisgrupp.
/mikki

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Ditt namn:
Här ofta?

MSN?: (visas bara för oss)

Har du en blogg?:

Vad vill du skriva?

Trackback