130813 - nytt stall,jarlene

hellu, ska försöka mig på detta igen. lär väll sluta som innan.
men ny ridskola, nya tag.

rider nu på örnsköldsvikortens ridklubb, på tisdagar kl5 i en 'specialgrupp', vet inte vad detta menas med men tyckte mig höra att det var för oss som ridigt lägre och att de är mer hoppning i våra grupper eller något. kan ha fel men whatev. (:

iallafall, red en brun herre vid namn Jarlene på 161 cm i mankhöjd.
vi red mestadels på volt där vi minskade och ökade volten och ställde igenom hästarna. i slutet red vi öppna längs långsidorna.

Han hade inte lika stora steg som jag trodde. Jag har alltid tyckt att hästar har så enorma steg men det kändes som att rida ponny. kul!

Sen fick jag göra en del grejer jag inte gjort förut. Och det första var att försöka få med en bog/yttersida som inte ville med riktigt. svårt då jag aldrig gjort det förut men jag lyckades få till det i slutet. Det andra var att rida öppna, har testat på sluta förut men inte öppna. när jag väl fick till det med hans 'svårare sida' så gick det hur fint som helst.
sen att det gick lätt att rida han i form var ju bara ett plus, har inte lyckats rida häst i form så bra/länge som jag gjorde på Jarlene idag och det kändes förjävla bra! (:

Ser framimot att rida honom nästa vecka oxå!

/mikki


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Ditt namn:
Här ofta?

MSN?: (visas bara för oss)

Har du en blogg?:

Vad vill du skriva?

Trackback