Ridlektion: April och Pokemon

inlägget skulle publicerats igår. Men aja!

Red April för Madelen igår.

Travade lite, halter, volter och så. Gick fint! hon är ju så himla lyhörd, (elr va de het), så man behöv inte anstränga sig alls för att få henne göra de man vill.
Känns dock lite maffigt att rida en sån liten ponny. Haha!

Hade sedan Pokemon på lektion för Emma A. Halvny ridlärare, har haft henne förut altså.
Yess, red Pokemon på Hack för första gången.
Hon får ju tydligen skavsår av de vanliga betten,så.  Iaf, gick mycke bättre än jag trodde. Trodde det skulle vara typ omöjligt att ha någon kontakt med hennes mun, menså vare inte! Det enda var väll att göra halt och få till ställningen. Var lite krångligt att ställa, jag försökte verkligen. Men de sket sig :/
Vi gjorde iaf serpentiner, med volt och med halt. Satt ned i traven och jag glömmer ju ALLTID att andas då jag rider. Så jag får typ mjälthugg då. Och de är svårt att sitta ned i trav med mjälthugg. aj!
Annars vare jättebra ridlektion. Lite ovant att nån säger vad man ska göra, sen då vi red på lovet. Utan ridlärare varge gång.

Inga bilder, as always ;(

/Mikki

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Ditt namn:
Här ofta?

MSN?: (visas bara för oss)

Har du en blogg?:

Vad vill du skriva?

Trackback